JORNAL BUSINESS TIMOR -- MATADALAN BA DEZENVOLVIMENTU EKONOMIA

6 de junho de 2011

Stok Mina Menus EDTL Oe-Cusse Hamenus Oras Fornesementu Eletrisidade

OE-CUSSE–Problemas stok mina ba eletrisidade Timor Leste (EDTL) Distritu Oe-Cusse menus, tenki hamenus mos horas fornesimentu enerjia ahi elektrisidade ba konsumedores sira iha Distritu Oe-Cusse to’o deit kalan 24:00 OTL.
Lia hirak nee hato’o husi Cordenador EDTL Distritu Oecusse, Antão Cabal ba Business timor iha distritu Oecusse, Tersa (10/05) iha nia knar fatin Santa Rosa. Nia dehan, kalan tolu ona hahu iha loron 7 Maiu 2011 EDTL redus tempu fornesementu Eletrisidade husi oras 12 ba oras 7 deit tamba oras nee dadaun EDTL hasoru failansu iha prosesu suplai mina husi nasional liu-liu kompania ETO nebe durante nee oferese Mina ba EDTL iha Distritu Oe-Cusse.
Nia hateten, tuir informsaun mina mai tarde tamba kondisaun Ponti Loes la kondusivu ona maka kareta tanki mina hetan Avariasaun no porsesu administrasaun ba transporte bainhira hakat husi rai maran Atambua –Wini Timor Osidental Indonesia.
Nia mos durante nee halao ona koordenasaun ho lideransa masimu EDTL nian iha sentral nasaun TL maibe rezultadu seidauk hetan, entaun atu fornese ahi EDTL ba povu, tenki redus para povu mos la bele senti moris iha nakukun laran.
“Ita labele fornese enerjia eletrisidade hanesan oras babain, tanba hasoru failansu suplai mina. Tanba basea ba ita nia kondisaun interna ita nia komvustivel EDTL menus tebes entaun ami nudar responsabel masimu ba fornesimentu EDTL foti desizaun hodi redus oras fornesimentu ahi ba konsumedores EDTL Distritu Oe-Cusse,” nia akresenta.
Nia informa katak bazei ba realidade stok mina iha tanki EDTL Distritu Oecusse sei la bele atende konsumedores EDTL Oecusse to’o fulan ida nia laran tamba menus teb-tebes sei la uza to fulan.
Hatan kestaun total klientes EDTL Distritu Oecusse, nia dehan, iha tinan 2011 hamutuk 1800 resin husi bairo 3 hanesan Mahata mai to Numbei Suku Costa Sub-Distritu Pante Mkasar maibe, barak maka seidauk rejistu. Entaun kada fulan-fulan, husi nasional haruka mina 50 toneladas deit, ne’e la bele uza to fulan ida. Hanesan iha fulan kotuk EDTL Distritu Oecusse nia gastus sae to 904 kilo wot (KW), nebe agora ita nia kapasidade makina besik hotu, entaun ami serbisu makaas hodi bele rezerve voltajen makina nebe agora iha.
Nia hateten, mina bele to’o fulan ida maibe depende fali maneja hanesan dala ruma lakan tarde iha tuku 7 OTL maibe tuir los tenki lakan iha horas tuku 6, aibe atu maneja mina nebe iha entaun tenki hamenus horas fornesimentu EDTL no loke ahi mos tarte uitoan.
Iha sorin seluk, Maria Noemia Bana nudar kliente EDTL bairo Mahata senti triste tebes tanba durante nee ahi lakan to’o dader san maibe derpenti deit lakan deit to’o 24:00 kalan OTL. Nebe husu ba governu nasional atu bele fornese mina liu husi nasaun vizinu hanesan kompania barak iha Indonesia nebe fa’an mina, entaun governu bele serbisu hamutuk ho sira para hatama mina ba tanki EDTL Oecusse hodi atende ahi eletrisidade ba povu Oecusse.
“Ami agora fulan-fulan selu ona pagamentu ba EDTL distritu Oecusse, entaun dever ami halo ona maibe ami nia deireitu governu tenki garantia hodi ahi bele lakan. Se mate lakan mas nafatin ami selu ida nee hanesan governu hakarak han matak povu nia vida moris loron-loron,” nia hateten.
Nia hateten, Povu Oecusse durante nee sempre hasoru problema oi-oin deit, hanesan agora dadaun Ponte Loes besik atu monu ona entaun governu sentral tenki servisu hamutuk fali ho kompania konvustivel sira seluk iha Kefamenanu ou Atambua para hatama mina mai Oecusse tamba durante nee sasan konstruksaun hanesan Cementi ba projeitu Oecusse, sempre mai husi Atambua ho Kefamenanu-Indonesia.
Jacinta Mendes Guterres nudar kliente EDTL Palaban senti triste teb-tebes tamba ahi lakan husi tuku 19:00 to’o deit to’o 24:00 Kalan ida nee fo impaktu ba sasan elektronika sira hanesan Jelera, TV no selu-seluk tan bele at lalais nebe husu atu ahi Oecusse la lakan to’o 24 horas maibe 12 horas deit mos naton ona ba povu Oecusse.
“Ami durante nee mos senti triste tamba pagamentu selu ona ba EDTL tuir mega watt nebe iha MCB maibe sei ahi mate lakan entaun nudar povu kiik selu saugati deit ba governu. Maibe, ahi lakan la tuir oras fornesimentu nebe determina ona, pior liu tan Ahi Mate Permanente, ida nee hamate povu nia moris iha area rurais,” nia hateten. (KO-1)

Sem comentários: